lees pagina inhoud ga naar zoek pagina ga naar contact pagina

Hoe dient u een klacht in?

 

Elke uiting van onvrede over de dienstverlening van ARAG beschouwen wij als een klacht. Ook wanneer deze direct is opgelost. U kunt op drie manieren een klacht indienen. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een eerste reactie van het klachtenbureau, zij onderzoeken uw klacht.

 

Online klachtenformulier

U kunt gebruiken maken van ons online klachtenformulier.

ARAG klachtenformulier

Telefonisch

U kunt telefonisch of per fax contact met ons opnemen:

Tel: 033 43 42 420
Fax: 033 43 42 475

Per post

U kunt uw klacht opsturen naar:

ARAG klachtenbureau
Postbus 230
3830 AE Leusden

Klachtenrapportage 2023

In de klachtenrapportage staat hoeveel klachten we krijgen, wat de gemiddelde doorlooptijd is en hoeveel klachten zijn afgehandeld.

Klachtenbeleid

In het klachtenbeleid geeft ARAG aan hoe zij omgaat met de klachten en signalen van haar klanten.

Bent u niet tevreden over de uitkomst van uw klacht?

Dan kun u uw klacht of geschil voorleggen bij een van de onderstaande partijen.

Kifid

Als onze klachtbehandeling niet leidt tot een bevredigend resultaat, kunt u zich wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid biedt consumenten, ondernemers en financieel dienstverleners met een klacht een laagdrempelige en deskundige geschilbeslechting als alternatief voor de rechter.

www.kifid.nl

Doorverwijzing door Kifid

Als Kifid een zaak behandelt waaraan ook een tuchtrechtelijk aspect zit, dan verwijst Kifid dat deel van de klacht door naar de Tuchtraad Financiële Dienstverlening (Assurantiën). Kifid informeert u hierover. Dat gebeurt ook als een klacht alleen van tuchtrechtelijke aard is. Ook die klacht dient u eerst bij Kifid in te dienen. In het reglement van de Tuchtraad staat beschreven wie met welke soort klachten terecht kan bij de Tuchtraad.

www.tuchtraadfd.nl

Naar de rechter

U kunt er ook voor kiezen om niet naar Kifid en/of de Tuchtraad te gaan, maar uw klacht voor te leggen aan de rechter.

Let op: Als u direct naar de rechter stapt, dan kunt u daarna niet meer naar Kifid. Als u naar de rechter gaat, kost dat geld; bemiddeling door Kifid is (grotendeels) gratis.