lees pagina inhoud ga naar zoek pagina ga naar contact pagina

Brochure Directe Schadeafhandeling

Per 1 juli 2021 gaat de nieuwe bedrijfsregeling Directe Schadeafhandeling in werking. Dit betekent dat vanaf deze datum een niet allrisk (motorrijtuigen) verzekerde klant (ook als hij wel verhaalsrechtsbijstand heeft verzekerd), de afhandeling van de schade door de eigen verzekeraar kan laten afhandelen. Voorheen moest dit via de verzekeraar van de aansprakelijke partij.

Ondanks de nieuwe regeling, zijn er ook een hoop situaties waarbij de Directe Schadeafhandeling niet mogelijk is. In onze brochure zetten wij voor op een rijtje wanneer de Directe Schadeafhandeling wel of niet van toepassing is en wat de aandachtspunten zijn.

Webinar Aandachtspunten bij Directe Schadeafhandeling

Op 16 december jl. stemde de ALV van het Verbond van Verzekeraars in met de nieuwe bedrijfsregeling die directe schadeafhandeling voor particuliere motorrijtuigen mogelijk maakt. Per 1 juli 2021 hoeven consumenten schade niet meer te verhalen bij de verzekeraar van de aansprakelijke partij, maar kunnen deze direct melden bij hun eigen verzekeraar. Dat klinkt allemaal heel makkelijk, maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan deze regeling.

Hoe werkt die Directe Schadeafhandeling dan precies? Wat zijn die haken en ogen en wat zijn de uitzonderingen? En is verkeersrechtsbijstand nog wel nodig?

Henri van Hunnik en Anne-Luut Dijkstra vertellen het u in het webinar 'Aandachtspunten Directe Schadeafhandeling'.

Presentatie Directe Schadeafhandeling

Wilt u de presentatie van het webinar nog eens rustig nalezen of delen met uw collega’s?

U kunt deze downloaden op het ARAG Marketing Portaal.