Tips telefonisch spreekuur UWV
Bekijk onze tips om u goed voor te bereiden op een telefonisch spreekuur met UWV.
Leestijd: 2 minuten
Een telefonisch spreekuur
Eén van deze aanpassingen is dat spreekuren, of gesprekken met de verzekeringsarts, nu in de regel telefonisch of digitaal worden gedaan. Dit brengt natuurlijk wel een moeilijkheid met zich mee. Daar waar een verzekeringsarts eerder écht kon zien en kijken naar uw klachten, moet dit nu allemaal duidelijk worden uit een kort telefoongesprek.
Daarom is het des te belangrijker dat u goed voorbereid bent op dit gesprek. En uw klachten goed onder woorden kunt brengen!
Waarom telefonisch of digitaal spreekuur?
Om de kans op besmetting te voorkomen wordt persoonlijk contact zoveel mogelijk vermeden.
Daarom is de kans groot dat u door het UWV wordt uitgenodigd voor een telefonisch of digitaal spreekuur. Naar het UWV komen is nog wel gewoon mogelijk maar gaat nog uitsluitend op afspraak en als het echt niet anders kan!
Dus als u een medische situatie wilt bespreken waarvan u twijfelt of dit wel telefonisch over te brengen is, vraag gewoon naar de mogelijkheden voor een persoonlijk gesprek op kantoor. Er zal dan een aparte ruimte worden gereserveerd waar door middel van plexiglas toch veilig face-to-face contact kan zijn.
Drie tips voor een telefonisch spreekuur of hoorzitting
Conclusie? De beller is sneller!
Als uw klachten goed te beschrijven zijn kan een telefonisch of digitaal spreekuur een prima uitkomst zijn. Ten eerste hoeft u dan niet een hele reis naar het UWV te maken. U kunt vanuit het comfort van uw eigen huis uw situatie toelichten. Ten tweede zal het vaak zo zijn dat er een snellere afwikkeling is van uw zaak dan wanneer u op afspraak op locatie moet komen bij de verzekeringsarts.
Wel is het belangrijk dat u uw situatie goed kunt beschrijven en uw medische klachten correct onder woorden kunt brengen. Twijfelt u hierover? Aarzel dan niet om contact met mij of één van mijn collega’s bij ARAG op te nemen! Wij staan voor u klaar en zijn – uiteraard telefonisch of digitaal - bereikbaar!
David Wijgaard