lees pagina inhoud ga naar zoek pagina ga naar contact pagina

Conflicten en juridische problemen zijn moeilijk te voorzien. Kosten kunnen flink oplopen. Om dat te voorkomen kunt u een rechtsbijstandverzekering afsluiten via onze partners. Lees meer over het afsluiten, betalen, wijzigen en opzeggen van een rechtsbijstandverzekering.

Laat u goed adviseren over uw verzekering

Conflicten en juridische problemen zijn moeilijk te voorzien. Kosten kunnen flink oplopen. Om dat te voorkomen kunt u een rechtsbijstandverzekering afsluiten. Veel mensen zijn verzekerd voor rechtsbijstand. Laat u goed informeren welke rechtsbijstandverzekering voor u zinvol is en of wijzigingen nodig zijn.

U kunt zich laten adviseren door uw verzekeringsadviseur. Of raadpleeg eerst Wijzer in geldzaken, de website met betrouwbare en onafhankelijke informatie over uw geldzaken.

Uw verzekering afsluiten

Een rechtsbijstandverzekering beperkt uw risico op onverwachte juridische kosten. Wilt u kunnen rekenen op juridische hulp door ARAG? Sluit dan uw verzekering direct of of laat u adviseren door verzekeringsadviseurs.

Hoe betaalt u voor uw verzekering?

U betaalt een bedrag voor deze verzekering. Dit bedrag noemen we de premie. In dit bedrag zitten ook onze administratiekosten en de assurantiebelasting. Als u de premie aan ARAG betaalt, kunt u betalen via automatische incasso of u ontvangt van ons een rekening met een acceptgirokaart.

Hoe helpen we als u uw rekeningen niet kunt betalen?

Kunt de premie of het eigen risico niet betalen? Of heeft u een betalingsachterstand? Dat vinden we erg vervelend. Daarom denken we graag met u mee. We vragen u in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. We gaan dan met u in overleg om een oplossing te vinden die de dekking van uw rechtsbijstandverzekering in stand houdt, zoals het betalen in termijnen. Als u de premie niet betaalt en geen contact met ons opneemt, vervalt de dekking van uw verzekering.

1. Neem bij betalingsproblemen contact met ons op

Een betaalachterstand of schulden: het kan iedereen overkomen. Rekeningen kunnen zich opstapelen en voor u het weet heeft u een achterstand. Dan is het belangrijk om op tijd contact met ons op te nemen. Samen zoeken wij naar een passende oplossing. U kunt contact met ons opnemen via de gele knop hieronder.

Heeft u vragen, of maakt u zich zorgen, over geld? Op de website van Geldfit vindt u handige informatie en ontdekt u hoe u allerlei geldzaken goed kunt regelen. Bij hulp rondom schulden, kunt u uw gemeente benaderen. Hier leest u meer over het aanvragen van schuldhulpverlening.

2. Betalen via automatische incasso

Door te kiezen voor betalen via automatische incasso betaalt u op tijd en voorkomt u aanmaningen. Via het machtigingsformulier geeft u ons toestemming om nota's automatisch van uw rekening af te schrijven. U hoeft niets niets meer te doen en heeft geen omkijken meer naar uw betalingen.

3. Betaal op tijd en voorkom extra kosten

Als we niets van u horen, gaan we ervan uit dat we de premie binnen de afgesproken termijn van u ontvangen. Is dit niet het geval, dan ontvangt u maximaal drie keer een brief met een betalingsherinnering. Let op: 15 dagen nadat u de tweede herinneringsbrief hebt ontvangen, vervalt de dekking op uw polis. U bent dan dus niet verzekerd bij juridische conflicten.

Heeft u de premie 15 dagen na het ontvangen van de derde herinneringsbrief nog niet aan ons betaald, of ons benaderd voor een betalingsregeling? Dan zijn we helaas genoodzaakt €20,- incassokosten bij u in rekening brengen.

4. Risico bij niet betalen

De dekking van uw rechtsbijstandverzekering stopt als u uw premie niet betaalt. Dit gebeurt 15 dagen nadat u onze tweede herinneringsbrief hebt ontvangen. Het is dus in uw belang de premie zo spoedig mogelijk te betalen. Op die manier blijft u aanspraak maken op rechtsbijstand en uw recht halen wanneer dat nodig is.

Uw verzekering of contactgegevens wijzigen

Op uw polisblad kunt u zien of u via ARAG of via uw verzekeringsadviseur bent verzekerd. Dit bepaalt of u met ARAG of uw adviseur contact op moet nemen voor een mogelijke wijziging.

Als u via ARAG verzekerd bent, kunt u uw wijziging eenvoudig en snel doorgeven via onderstaand formulier.

SEPA machtiging

Als u de premie aan ARAG betaalt en uw betalingstermijn wil veranderen kan dat door het bijgaande SEPA machtigingsformulier in te vullen en te verzenden per post.

Uw verzekering opzeggen

Bekijk hier hoe u uw verzekering kunt opzeggen.