ARAG slaat handen ineen met Rechtsbijstandportaal
12 september 2022 | Leestijd: 1 minuut
Het recht toegankelijk maken, ook als je niet verzekerd bent. Dat is de missie van ARAG. Daarom start ARAG een samenwerking met het Rechtsbijstandportaal. Met dit online portaal kunnen mensen met een juridisch probleem – of dat nu groot is of klein – direct passende hulp vinden. Van advocaten met een fors uurtarief tot rechtswinkels en nu dus ook van juridisch dienstverleners zoals ARAG.
Carola Wijkamp-Hermsen, directeur Commercie, Marketing en Verzekeringen over de samenwerking: ‘ARAG biedt fantastische dienstverlening, ook als je niet verzekerd bent. Door de samenwerking met het Rechtsbijstandportaal aan te gaan, kunnen we nog meer consumenten helpen de juridische problemen op te lossen tegen een betaalbare prijs’.
Het Rechtsbijstandportaal is ontwikkeld met subsidie van de Raad voor de Rechtsbijstand om consumenten een laagdrempelige toegang naar passende juridische hulp te bieden. Via een doorklikbaar keuzemenu brengt het portaal de volgende zaken in kaart:
- De aard van het juridische probleem (onderwerp, ernst, omvang en urgentie)
- Of de rechtzoekende in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand
- Hoe zelfredzaam de rechtzoekende is in het oplossen van het probleem
- Of er meer speelt dan alleen een juridisch probleem
Op basis van deze informatie krijgt de bezoeker van het Rechtsbijstandportaal één of meer opties voor passende hulp te zien. Zoals de hulp van ARAG Direct On Demand.
Portaal creëert direct klantdossier
Wanneer de bezoeker kiest voor de dienstverlening van ARAG, wordt de ingevulde informatie op het Rechtsbijstandportaal als dossier naar ARAG gestuurd. Aan de hand van dit dossier nemen medewerkers van ARAG direct contact op om een passend aanbod te doen. Wanneer de bezoeker al verzekerd is bij ARAG, krijgt hij het advies om telefonisch contact met ARAG op te nemen.