lees pagina inhoud ga naar zoek pagina ga naar contact pagina

Zaak melden

Stappenplan voordat u een zaak meldt.
Klik op + om de tekst te lezen.

1. Lees de voorwaarden voor melden

De voorwaarden voor melden zijn als volgt:

  • U wist niet of kon niet weten dat u een conflict zou krijgen toen u de verzekering afsloot.
  • conflict zelf moeten vallen na ingangsdatum en vóór de einddatum van uw verzekering.
  • Uw conflicten moet verzekerd zijn door een van de modules van uw verzekering.
  • Voor het aanmelden van een zaak kan het zijn dat er sprake is van een minimum schadebedrag (franchise). Hoeveel dat voor u is kunt u terugvinden op uw polisblad of in uw polisvoorwaarden.
  • Juridische hulp bij echtscheiding is niet verzekerd. Alleen mediation kan dan wel verzekerd zijn. Bekijk voordat u meldt uw polisvoorwaarden of dat voor u zo is.

2. Lees wat ARAG van u nodig heeft voor melden

1. Het melden van uw zaak neemt 10-15 minuten in beslag. U kunt uw melding niet tussentijds opslaan.
2. Zorg er daarom voor dat u alle belangrijke documenten en informatie bij de hand te heeft voordat u begint.
3. Heeft u bepaalde documenten nog niet digitaal? Scan of fotografeer deze vantevoren. Handige tips over scannen en fotograferen van documenten vindt u hier.

Deze informatie heeft ARAG in ieder geval van u nodig:

  • een omschrijving van wat er precies speelt
  • het polisnummer van de verzekering
  • uw gegevens (o.a. naam, adres en geboortedatum)
  • als de verzekering niet op uw eigen naam staat hebben we de gegevens van de polishouder nodig.

Tip: lever zo compleet mogelijk uw documenten aan. Hoe meer relevante documenten wij van u ontvangen, hoe beter en sneller wij u kunnen helpen!

3. Selecteer het onderwerp van uw zaak

Klik op uw onderwerp en meld uw zaak online.
Heeft uw melding grote spoed? Bel dan met 033 - 43 42 342.

Particulier

Zaken over Werk en Inkomen kunt u melden via onderstaande button.

 

Zaken over andere onderwerpen kunt u als particulier melden via Mijn ARAG. Maak een account aan, log in en meld uw zaak gemakkelijk.

Behandeling van uw zaak

Als ARAG uw zaak gaat behandelen neemt uw jurist contact met u op. Samen spreekt u het plan van aanpak voor rechtsbijstand door. De jurist gaat aan de slag met uw zaak en houdt u op de hoogte van de voortgang. Zo weet u altijd precies waar u aan toe bent. Lees meer over de behandeling van uw zaak.

Zaak melden als intermediar voor uw klant?

Wilt u als tussenpersoon/intermediair een zaak melden voor een van uw klanten, meld dan direct via de intermediair pagina.